Da. Sunt numeroase documente ce atestă acest fapt, atât din partea ROCOR, cât și din partea "Ortodoxiei Mondiale".
Astfel, din partea ROCOR, există următorul document din 3/16 august 1994 al episcopului Ilarion de Manhattan, secretarul adjunct al Sinodului ROCOR:
Biserica noastră a continuat să coliturghisească cu Bisericile nou-calendariste până în anii șaizeci, când implicarea lor sporită în Mișcarea Ecumenistă a făcut imposibil ca să rămânem în unitate liturgică și de rugăciune [sic] cu ei.
Documentul original poate fi citit aici: unu și doi.
Din partea Sinodului (pseudo-)Patriarhiei Moscovei este scrisă o epistolă din anii '90:
Cu tristețe, Sinodul își îndreaptă atenția asupra unei alte tulburări din viața bisericească. Biserica Rusă din Afara Granițelor, neavând comuniune nici cu Patriarhia Moscovei, nici cu nicio altă Biserică Ortodoxă locală, a luat măsuri care mărturisesc strădania liderilor săi de a adânci diviziunea deja existentă (dintre noi) și de a transfera schisma „diasporei” în inima Bisericii Ruse.
(Sursa)
O scrisoare din 20 septembrie 1975 a Sfântului Filaret al New-Yorkului:
Gândind în acest fel, Sfântul nostru Sinod a hotărât ca noi să părăsim comuniunea cu moderniști nou-calendariști. Noi nu conslujim împreună cu ei, nici nu îngăduim sau dăm binecuvântare clerului nostru pentru o asffel de conslujire.
Sursa: New Zion in Babylon, pag. 80
Protocolul nr. 13 a Sinodului ROCOR din 19mai/1 iunie 1967 prin care se acceptă unanim de a nu se coliturghisi cu Patriarhia Serbiei:
Pe lângă decizia acestui Sinod Episcopal privind relația cu Biserica Ortodoxă Sârbă, este acceptată și afirmată în unanimitate propunerea Înaltpreasfințitului Ierarh, Președintele Sinodului Episcopal, Mitropolitul Filaret. Propunerea este ca toți Ierarhii Bisericii Ortodoxe Ruse din Afara Granițelor să se abțină de la conslujirea cu ierarhia Bisericii Ortodoxe Sârbe.

Comunicatul conducerii (chinotitei) apostate a Muntelui Athos din 8 mai 1991 către ereziarhul patriarh Dimitrie al Constantinopolului:Prea Sfinte Părinte şi Stăpân,
Îndurerată şi îngrozită, Sfânta noastră Chinotită a luat la cunoştinţă, de acum oficial, de intrarea fostului egumen al sfintei mănăstiri Filoteu, arhimandritul Efrem, în „grupul” schismatic şi para-eclezial numit Ruşii din Afara Graniţelor, pe care nici o Biserică Ortodoxă locală nu o recunoaşte. Şi ne întrebăm pe bună dreptate, cum fostului egumen i-a permis conştiinţa – lui, care, de-a lungul anilor cu încuviinţarea şi îngăduinţa sfinţitului arhiepiscop al Americii, a lucrat ca duhovnic în sânul turmei Bisericii locale a Î.P.S. Arhiepiscop Iacovos, dependent de sub jurisdicţia Scaunului Ecumenic, aducând astfel o mulţime de fii duhovniceşti în parohiile şi în bisericile dependente canonic de Arhiepiscopul Iacovos, cu care era în comuniune duhovnicească de mai bine de zece ani – cum aceiaşi fii pe care îi sfătuia atunci să se supună Bisericii şi care primeau Sfintele Taine de la aceasta, cum îi sfătuieşte acum să se despartă, ca nişte răzvrătiţi, de Arhiepiscopie, pentru a se alătura acestei para-sinagogi para-bisericeşti?
(Sursa)
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.